كونگ فو پرتوآ دهستان اسفندان
 
 
دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, :: 22:18 ::  نويسنده : حمیدرضااسفنداني

سابقه فعالیت در ایران:

سابقه فعالیت رسمی این رشته در ایران به دو دهه گذشته باز می‌گردد که نهایتاً در سال 1378 با بررسی و تأییدیه شورای فنی فدراسیون ورزش‌های رزمی کشور این رشته بطور رسمی در زیر مجموعه فدراسیون ورزشهای رزمی و سازمان تربیت بدنی ج.م.ا فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و از همان زمان دوره‌های مختلف مربیگری، داوری، مسابقات کشوری، مسابقات بین‌المللی و همچنین چندین دوره لیگ سراسری را در کارنامه خود ثبت نمود.

 از سال 1380 با بررسی‌های کارشناسانه و تأیید معاونت امور  بانوان  سازمان تربیت بدنی کشور، فعالیت این رشته دربین بانوان نیز درزیر مجموعه انجمن ورزش‌های رزمی بانوان کشور رسمیت یافت.

متعاقب پیگیری‌های بعمل‌آمده بمنظور توسعه این ورزش  در  ابعاد مختلف در سال1383، طی نامه شماره 26756  مورخه   83/8/13  از سوی رئیس وقت فدراسیون ورزش‌های باستانی ایران به عنوان معاونت وقت رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی صریحاً اذعان گردید:

« خاطر عالی را مستحضر می‌دارد: با تحقیقاتی که اینجانب انجام داده‌ام و اجرای سبک را از نزدیک مشاهده کرده‌ام، شیو‌ه‌های رزمی و عملیات فضائی سبک ((پرثوآ)) شباهت‌های زیادی به عملیات با وسایل و بدون وسایل ورزش باستانی دارد و نام پرثوآ هم که برای سبک برگزیده شده‌است ریشه واژه «پهلوان» است». متعاقباً در سال 1384، طی ابلاغ شماره 928/242 مورخه 84/09/21 از سوی فدراسیون ورزش باستانی و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران، رسماً رزم پهلوانی ایران پرثوآ) بعنوان یکی از زیر مجموعه‌های این فدراسیون تعیین و ادامه فعالیت نمود و متعاقب تهیه تقویم ورزشی ارائه شده، چندین دوره داوری، مربیگری و مسابقات قهرمانی برگزار شد که در حال حاضر در اقصی نقاط کشور این مربیان و ورزشکاران (بانوان و آقایان) در حال فعالیت و توسعه این ورزش زیبا و مهیج ایرانی می‌باشند.

شایان ذکر است، پس از انجام فعالیت‌های مختلف در جهت گسترش هنر رزم پهلوانی و برگزاری همایش‌های مختلف فرهنگی در جهت شناساندن ورزش در سال 85 با حضور معاونت رزم پهلوانی ایران (پرثوآ)، رئیس جمهور ، سازمان میراث فرهنگی کشور و مسئولین وقت فدراسیون ورزش‌های باستانی برگزار گردید، از این ورزش بعنوان «میراث معنوی» پرثوآ» اهداء شد.

ورزش رزم پهلوانی (پرثوآ) در حال حاضر با برگزاری 14 دوره مسابقات قهرمانی کشور در قسمت آقایان، 9 دوره مسابقات قهرمانی کشور در قسمت بانوان، برگزاری دوره داوری، اردوهای سراسری برای اعضاء تیم ملی، اعزام‌های برون‌مرزی، شرکت در همایشات و مناسبات رسمی کشور و حضور فعال در کلیه استانها و شهرستان‌های سراسر کشور (بدون اخذ هرگونه بودجه یا کمک دولتی در طول 12 سال فعالیت رسمی) نقش ارزنده‌ای در جهت رشد و اعتلای ورزش کشور ایفاء نموده‌ است.



دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, :: 22:9 ::  نويسنده : حمیدرضااسفنداني


دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:, :: 21:55 ::  نويسنده : حمیدرضااسفنداني

ردیف

شالبند

نام خط

1

شالبند مسیر سیز

خط یک-P1

2

شالبند سیر سبز

خط دو-اوم

3

شالبند سبز

خط سه-نانچکو

4

شالبند سیر قهوه ای

خط چهار-P2

خط پنج-اوم ما هو

خط شش –چوبکا(لیفا)

5

شالبند قهوه ای

خط هفت-P3

خط هشت-بازمایانا

خط نه-رکیما(شمشیر)

6

شالبند مشکی دانا1

خط ده-درنا ماتو

خط یازده-سای

7

شالبند مشکی دانا 2

خط دوازده-مارماتو

8

شالبند مشکی دانا3

خط سیزده-تونگادو(شمشیر یوزپلنگ)

9

شالبند مشکی دانا 4

خط چهارده-میمون مسخ

10

شالبند مشکی دانا 5

خط پانزده-تلوار(شمشیر شیر)

11

شالبند مشکی دانا 6

خط شانزده-ببر ماتو

12

شالبند مشکی دانا 7

خط هفده -لس ماتو

13

شالبند سرخ دانا 8

خط هجده- کن(نیزه گربه وحشی )

14

شالبند سرخ دانا 9

خط نوزده -پرواز پرستو

15

شالبند سرخ دانا 10

خط بیست- سیمرغ ( فن آ به قا )

     


دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:, :: 17:55 ::  نويسنده : حمیدرضااسفنداني

درباره وبلاگ


به وبلاگ پرتوآ باشگاه جسم وجان اسفندان خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرثوآ اسفندان و آدرس partoa_esfandan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 107
بازدید کل : 6375
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1